onsdag, maj 11, 2011

Dag 9 och 10.

Jag måste måste måste börja dricka mer vatten! Jag har haft huvudvärk i flera dagar men när jag dricker massa vatten så försvinner det. Jag borde ju fatta att jag måste dricka efter upprepad huvudvärk när lösningen är så enkelt som vatten. Det blir morgondagens uppgift-drick vatten!

Igår orkade jag inte blogga men jag åt följande:
Frukost: En portion havregrynsgröt och två knäckemackor.
Mellanmål: Ett äpple och kaffe.
Lunch: Köttfärslimpa (typ) med potatis, sås, sallad och lingon.
Mellanmål: Två knäckemackor och ett smörgåsrån med ost och smör.
Middag: Kycklingspett, färsk pasta, mozzarella sallad och en stark kall sås.

Igår hade jag även besök av en lärare från Högskolan på min VFU. Jag var hur nervös som helst och jag hade verkligen jätte trevligt! Läraren var hur söt och uppmuntrande som helst och jag har verkligen valt rätt yrke.

I morse försov jag mig och var extremt nära på att falla tillbaka i gamla vanor och strunta i frukosten. Men jag gjorde en portion havregryns/råg gröt och hann äta upp nästan allt. Det är så viktigt att man börjar dagen bra men även till frukosten måste jag lära mig att dricka mer vatten.

Idag åt jag följande:
Frukost: En portion gröt ( se ovan)
Mellanmål: Morotsstavar och ett halvt äpple.
Lunch: En köttfärsfylld paprika.
Mellanmål: Osötade skorpor, en smörgås och en jordgubbe;)
Middag: Kebabsallad utan ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar