tisdag, maj 03, 2011

Dag 2.

Sitter hopkurad i soffan och tittar ut genom fönstret där det snöar som om himlen hade öppnat sig. Förra helgen låg jag på balkongen i bikini i 25+ och solade och nu får man ta fram vinterjackan igen. Om det finns en svensk vädergud tror jag att han är schizofren.Det har inte blivit mycket motion idag men jag har rört på mig i stort sett hela dagen. Fuska med maten finns inte i min värld!

Idag har jag ätit följande:
Frukost: En potion havregryns gröt och två knäckemackor med ost och grurka.
Mellis: Ett halvt äpple.
Lunch: Potatismos, falukorv och morot/vitkål sallad.
Mellis: 2 knäckemackor.
Middag: Linssoppa + två skivor osötat bröd.

Angående linssoppan så följde i stort sett receptet som jag har lagt ut här på bloggen några inlägg ner. Jag fick dock göra några ändringar/tillägg. För att få soppan extra god tillsätt: 1 dl grädde, mycket salt, mer curry än vad som står i receptet, 2 dl vitkål och chilikrydda för extra smak.

Vad jag har tänkt på annars med kosten är att det blir mycket bröd denna vecka. Jag skyller detta på VFU:n eftersom jag anpassar mig till vad som bjuds till frukost och mellanmål där.
Puss

1 kommentar: