fredag, maj 13, 2011

Dag 11 och 12

Helt sjukt att jag numera kan skriva att jag har klarat mig såhär pass bra i elva och till och med TOLV dagar! Den vanliga Hanna hade lagt ner det här för länge sen och suttit här denna fredagskväll med en fet påse godis och känt mig ful. Men denna kväll kan jag känna mig stolt över själv och redan börjar jag att se små skillnader på min kropp.

Igår var absolut inte någon bra matdag. Jag åt för lite och kvällen avslutades på helt fel sätt. Det hela började med att jag låg kvar för länge i sängen som vanligt. Jag fick slänga ner två knäckemackor med ost i väskan på väg till skolan. När jag kom hem så åt jag resterna av den kebabsallad som jag åt igår-problemet var bara att det inte fanns något kött kvar utan bara lite sallad,tomat,gurka,lök och majs. När jag kom till jobbet så åt jag två knäckemackor med ost och ett smörgåsrån. Jag visste att på kvällen skulle det bli grillat på ungdomsgruppen så då skulle jag äta lagad mat då. Så blev inte fallet...på grund av det dåliga vädret blev det våfflor istället och det är ju inte det nyttigaste.

Det jag åt igår var alltså följande:
Frukost: Två knäckemackor med ost.
Mellanmål: Ingenting:(
Lunch: Lite sallad
Mellanmål: Två knäckebröd med smörgåsrån.
"Middag"- Två våfflor med lite grädde och sylt. + fruktsallad


Idag har vart en bättre dag för jag gick upp redan klockan sju för att Ida skulle komma. Det är roligare att äta en ordentlig frukost när man har sällskap än när man äter själv helt klart.

Idag har jag ätit följande:
Frukost: En tallrik havregryns/råg gröt med äpplemos, två skivor lingongrovan med ost, pastrami och gurka.+ kaffe
Mellanmål: Var för mätt sen frukosten.
Lunch: Biffgryta med kantareller och ris.Mellanmål: Kaffe latte (mättar faktiskt)
Middag: Tacos. (dvs. ett hårt skal med köttfärs, lök, salsa, gräddfil, sallad, tomat, gurka + påfyllning av samma fast utan skal)

Nu myser jag ner mig i soffan efter lite hantelträning och dricker lite vatten.

Hoppas att alla får er trevlig kväll!

1 kommentar: