lördag, juni 18, 2011

Hår tips

Ja jag har lärt mig något om hårtvättning som jag tänkte dela med mig av. Jag, som så många andra tror (trodde) att man kan ersätta balsam med hårinpackning. Håret blir ju mjukt och skönt och man hårinpackning känns ju nästan som balsam++=) Nu är det så här va...schampo öppnar hårstrået och balsam stänger. Inpackning är en behandling och även det öppnar hårstrået. Därför är det ytters viktigt att man använder balsam efter inpackning. Hänger ni med? Schampo-inpackning-balsam. HOPPA INTE ÖVER BALSAM!

Nu är det även såhär va...jag har ingen jäkla aning om varför det är så viktigt att hårstråna är stängda. Min mamma hade en teori om att håret borde va as känsligt om hårtråna var öppna och man t.ex. använder hårfön. Jag tycker att det lät mycket troligt men om någon extremt kunnig läser detta får man gärna kommentera och sen återkommer jag;)

1 kommentar:

  1. Jag vet inte exakt varför men jag tror att håret slits mindre eftersom håret blir smidigare och mindre trassligt av balsam. Håret borde bli mindre torrt också eftersom man "stänger in" fukten inne i själva hårståna.

    SvaraRadera