söndag, oktober 23, 2011

Regler.

Jag är en människa som följer regler. Eller det behöver inte alltid vara givna regler utan oftast oskrivna regler. Jag kan inte äta på Mc. Donalds och sen strunta i att ta bort brickan efter mig. Flera vänner har vid upprepade tillfällen försökt få mig att lämna allt men då har det slutat med att jag har tagit bort både min egen bricka och deras.

Just nu bryter jag mot en regel. I vårt hus får man tvätta fram till klockan 21.00 och nu är klockan 22.19 och både torktumlaren och torkrummet är fortfarande igång. Jag skäms och hoppas på att ingen ska se att det är jag som tvättar. Jag dämpar min skam och ångest över detta med att det är vår lägenhet som ligger över tvättstugan. Jag kom på mig själv att stå nere i tvättstugan och öva in motsvar till den som möjligtvis kom och sa att man inte fick tvätta så här sent. "Vi hade lägenhets visning idag så allt blev lite förskjutet" är mitt bästa hittills.

Gud va löjlig man är...( Det är också en grej förresten, jag kan aldrig skriva Gud med litet g...)

1 kommentar:

  1. Åh, gullunge. Jag är likadan, känns nästan som de är ja som skrivit inlägget. puss <3

    SvaraRadera